Patienten identificatie via paspoort of e-id (België). Patienten automatisch laten aanmelden middels qrcode scanner in aanmeldzuilen. Optimaliseer het aanmeldproces binnen uw organisatie. Koppeling met vrijwel alle afspraken systemen in de eerste- en tweedelijnszorg. Aanmelden via aanmeldkiosk. Aanmeldsystemen van Wachtkamerschermen® bundelen patiënt of cliënt -aanmelding en -identificatie in één gebruiksvriendelijk aanmeldsysteem. Het patiëntenaanmelding systeem werkt via een aanmeldzuil of zelfbediening kiosk. Ook een aanmeldkiosk of zelfservice kiosk of zelfservice zuil zijn mogelijk. Het patiënten aanmeldproces verloopt snel en efficiënt. De patiënt meldt zich aan via een qr-code of barcode scanner. Patiënten kunnen zich ook aanmelden middels het scannen van een identiteitsbewijs zoals rijbewijzen, paspoorten, ID kaarten, identiteitskaarten en vreemdelingendocumenten. Voor Belgie kan aanmelden via eID of e-ID kaart. Voor Duitsland loopt aanmelden via de verzekeringskaart (Versicherungskarte) ofwel die Elektronische Gesundheitskarte (eGK) of der Card für Privatversicherte. In de identificatiezuil of identificatiekiosk is een scanner geplaatst die het identiteitsdocument leest. Het aanmeldsysteem van Wachtkamerschermen® is geschikt voor de eerstelijnszorg in de zorgsector zoals huisartsenpraktijk, tandartspraktijk, fysio praktijk, apotheek, gezondheidscentrum, medisch centrum, HOED (Huisartsen onder één dak) en de Huisartsenpost. Ook binnen de tweedelijnszorg in de gezondheidszorg wordt het aanmeldsysteem veelvuldig ingezet zoals in ziekenhuizen, klinieken en zorginstellingen.
Het aanmeldsysteem van Wachtkamerschermen® bundelt aanmelding en identificatie in één gebruiksvriendelijk systeem. Cliënten melden zich snel en eenvoudig aan via een QR code of laten zich identificeren via het scannen van een identiteitsbewijs bij de aanmeldzuil of aanmeldkiosk. De aanwezigheid wordt automatisch doorgegeven en de cliënt ontvangt een ticket met een volgnummer of verwijzing naar een locatie.
Zelfbediening vermindert werkdruk
Optimaliseer en versnel het aanmeldproces via het aanmeldsysteem van Wachtkamerschermen®. De werkdruk bij de (balie)medewerker wordt verlicht of zelfs weggenomen omdat de cliënt het aanmelden zelf regelt via de zelfbedieningskiosk. Door de cliënt een actieve rol te geven in het aanmeldproces wordt niet alleen de effectiviteit van het proces verbeterd maar ook de betrokkenheid van de cliënt wordt verhoogd.
Verlaag de (administratieve) werkdruk bij uw medewerkers en verhoog de betrokkenheid bij uw cliënten. Doeltreffend en efficiënt.
Efficiënt aanmeldproces
De cliënt kan meteen terecht bij de zelfbedieningskiosk en hoeft niet aan te sluiten in een wachtrij of zich te melden bij een balie. Het aanmeldproces verloopt snel en eenvoudig omdat de cliënt met één druk op de knop zijn/haar persoonsgegevens akkoord kan geven. Daarna wordt de aanwezigheid van de cliënt direct doorgegeven. Dit allemaal zonder tussenkomst van een (balie)medewerker. De werkdruk bij het personeel wordt hierdoor verlicht omdat ze minder (administratieve) werkzaamheden hoeven uit te voeren.
Cliënten aanmelding en -identificatie in één gebruiksvriendelijk systeem: zowel voor de cliënt én de medewerkers!
Betrouwbare identificatie via aanmeldkiosk
Cliënten worden geïdentificeerd aan de hand van een identiteitsbewijs. De zelfbedieningskiosk is uitgerust met een scanner voor paspoorten, ID kaarten, verblijfskaarten en rijbewijzen of met een reader voor Belgische e-ID’s. De persoonsgegevens worden via een beveiligde (internet)verbinding opgehaald en getoond op het scherm. Zonder tussenkomst van een medewerker kan de cliënt zijn/haar gegevens bekijken en akkoord geven. Uw cliënt is daardoor verzekerd van maximale privacy omdat bijvoorbeeld een medewerker deze gegevens niet meer op hoeft te noemen ter controle.
Aanmelding op basis van QR-code
Laat het aanmeldproces nóg sneller verlopen via een vooraf gegenereerde QR-code. Uw cliënt scant bij binnenkomst de QR-code op de aanmeldzuil en er wordt direct een volgnummer of verwijzing afgedrukt. Deze methode wordt bijvoorbeeld toegepast bij apotheken die werken met een Track & Trace systeem. Daarnaast werkt deze methode ook zeer doeltreffend in een tandarts- of huisartspraktijk. De QR-code kan bijvoorbeeld gegenereerd worden bij het versturen van een afspraakbevestiging per e-mail.
Koppeling met afspraaksystemen
Om het aanmeldsysteem van Wachtkamerschermen® optimaal te laten functioneren zijn er koppelingen gerealiseerd met de meest gebruikte afspraaksystemen in de zorg. U hoeft dus niet over te schakelen naar een ander systeem. Zodra de cliënt zichzelf heeft aangemeld bij de aanmeldkiosk, wordt de aanwezigheid automatisch geregistreerd in uw afspraaksysteem. De cliënt ontvangt een volgnummer of verwijzing naar een locatie, zodat u de cliënt op het juiste tijdstip kunt oproepen of ophalen.
Met onze oplossing voor het aanmelden en identificeren van cliënten versnelt u het aanmeldproces en begeleidt u cliënten op efficiënte wijze naar de juiste locatie.
Zelfbedieningskiosk met intuïtieve software
Het ontwerp van de aanmeldkiosk en identificatiekiosk van Wachtkamerschermen® is doordacht en gebaseerd op ergonomische richtlijnen. Het buitenwerk van de kiosk kan ook nog eens tegen een stootje. Het is zelfs mogelijk om de kiosk te laten bestickeren in uw eigen huisstijl. De zelfbedieningskiosk wordt uitgerust met een scanner en/of reader om de identiteitsbewijzen of QR-codes te lezen. Daarnaast wordt de aanmeldkiosk voorzien van software om het aanmeldproces uit te voeren. Deze software is zo ontworpen dat deze intuïtief (zonder nadenken) en met zo weinig mogelijk handelingen te bedienen is.
Wachtkamerschermen® heeft ruime ervaring in het ontwikkelen en leveren van systemen om cliëntenaanmelding en -begeleiding optimaal en efficiënt te laten verlopen. Zowel voor Nederland én België bieden wij passende oplossingen.
Integratie en combinatie
Beschikt u reeds over een aanmeldzuil of zuil (kiosk) voor volgnummers? In veel gevallen is het mogelijk om onze software te integreren in bestaande systemen. Tevens is het mogelijk om ons aanmeldsysteem te combineren met narrowcasting van Wachtkamerschermen® voor een optimale wachttijd beleving of digitale deurbordjes van Wachtkamerschermen® voor een doelgerichte bewegwijzering en effectieve ruimteaanduiding.